HD Parking? Not…

Ondanks de perikelen met HD Parking bij onze trip naar PRAAG hebben we de auto maar weer door hun laten ophalen bij de reis naar Lanzarote. Vooral omdat het deze reis op hun kosten zou zijn vanwege de parkeerkaart diefstal. In de bevestigingsmail stond netjes dat als je eerder of later op Schiphol aankomt we even onderweg een belletje moesten plegen dan werd het geregeld. Ook in de mail een lijst van zes chauffeurs dus capaciteit zat.

Rond 10 uur reden we al bij het Rottepolderplein dus maar even bellen dat we wat vroeger waren:
“Hoi, met ons, we zijn even wat vroeger, over een klein kwartier zijn we op Schiphol”
“Ow, nou bel maar als je er bent dan, ik ben even bezig”
“Is goed, ik bel je dan” niet begrijpend wat onderweg en van te voren moeten bellen dan nog voor zin heeft, maar goed.
Aangekomen bij vertrekhal 3 maar weer een belletje:
“Hoi met mij weer, we staan bij vertrekhal 3 hoor!”
“Ow, ik ben even bezig nog, ik kom er zo snel mogelijk aan!”
“Huh? Werk je alleen dan? Wat is er met alle andere chauffeurs gebeurt?”
“Ja zieken en zo, maar ik ben nog even bezig met een andere klant”
Niet begrijpend hang ik weer op en intussen is het tegen half 11. Een minuut of 10 later maar weer bellen…
“Hoi met mij weer, schiet het al op? We staan hier alweer een stief kwartiertje en dit is niet echt volgens afspraak, kan je echt geen andere chauffeur bereiken of zo?”
“Ik doe mijn best maar het duurt nog even hoor”
Weer een kwartier later, geen chauffeur en de temperatuur van mijn bloed begon al te stijgen kan ik je vertellen. Maar weer bellen…
“Het begint nu wel een probleem te worden hoor, ik verwacht je toch echt zo hier!”
“Het duurt toch even, is een lastig akkefietje. Kun je niet op P2 gaan staan? Dan zorg ik wel na je vakantie voor een uitrijkaart”
“Ben je wel goed bij je volle verstand? Waarom denk je dat we een parkeerservice hebben ingehuurd? Juist om dat soort gedoe te voorkomen!!” en mijn bloed had bijna het kookpunt bereikt.
“Ik bel je zo terug” geeft de man aan.
“Nee, ik verwacht je hier zo te zien!!” hopende dat dat indruk zo maken.

Het is inmiddels na elfen geworden en met een rood hoofd schiet ik een groepje beveiligers aan die een rookpauze stonden te houden. Ik leg de situatie kort uit en vraag of Lang Parkeren (P3) nog een optie zou kunnen zijn qua tijd. Ik wilde absoluut geen risico lopen om de vlucht te missen door dit gedoe. Met parkeren op P3 ben ik op zich wel bekend maar niet met rolstoel en zo, je kunt zomaar ver weg staan op die mega grote parkeerplaats en dan moet je nog met de bus terug naar de vertrekhallen.
“P3 gaat nog wel lukken denk ik. Maar welke parkeerservice heeft u ingehuurd?” vraagt een van de mannen.
“HD Parking” gaf ik aan “maar hij heeft net wel P2 aangeboden met een uitrijkaart, maar dat zegt me niet zoveel en geen idee of dat vertrouwd is.”
“Poee, nooooit meer HD Parking doen beste, we horen niets dan narigheid over ze. En P2? Dat kost bijna €35 per dag, dat gaan ze never nooit vergoeden.”
“Oké, dank voor de info, ik geef hem nog een minuutje of 5 en dan gaan we naar P3”
Intussen woest en met rook uit mijn oren bel ik hem nogmaals met de mededeling “dat ie nu verrekte snel moet gaan opschieten!”
“Nou, dan kom ik er maar aan, moet wel even mijn kaart ophalen en dit en dat…”, meteen een excuus aanvoerend dat het wellicht toch nog wel even kom duren.

10 minuten later weer bellen, nog niemand in zicht, onweer in mijn kop en mezelf belovend dat dit het laatste belletje is:
“WAAR BLIJF JE NOU MAN!!”
“Ik loop al jullie richting op” en na een minuutje kwam ie in zicht, aan de overkant van de weg, wazig om zich heen kijkend waar die achterlijke ongeduldige vent nou is.
Intussen was ook de twijfel toegeslagen om sowieso de auto nog aan die vogel mee te geven. Alle beloftes op de site worden niet nagekomen, er is bij onze auto nog nooit een camera te pas gekomen, laat staan HD. Ook over het aantal chauffeurs twijfel ik na vandaag erg sterk aan en alle moois op die site lijkt allemaal gezwam
Maar goed, het is al dik na half twaalf en we moet wat.
Ik pruttel nog wat tegen hem maar wil er niet teveel woorden over vuil maken, want hij neemt zo dus de auto mee en die willen we ook weer heel terug. Ook dit keer geen camera en de man vult alleen de kilometerstand op het formulier in en “geen schade geconstateerd” terwijl hij geen moment naar de auto heeft gekeken, alleen wat gemompel als “geen tijd voor”.

Afijn, auto weg, koffers en tassen mee en rennen/rollen de vertrekhal in, we zijn nu erg laat! Maar het is gelukt om op tijd in te checken en weg te vliegen. Op naar Lanzarote alwaar ik 12 dagen de tijd heb om stoom af te blazen en weer op te laden voor het ophalen van de auto, dat kon ook nog wat worden….
Maar dat laatste bleek niet nodig, de auto werd na terugkomst na een belletje mooi op tijd door een andere chauffeur aan ons overhandigd, dat dan weer wel.

Volgend jaar maar weer een parkeerservice, maar ik denk zomaar zonder HD, dan slaap ik wat rustiger……….

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *