Vluchtgedrag…

Leuk, we hadden een 4-daag uitje geboekt in een Fletcher hotel tussen Epe en Zwolle. Een koopje van €165 inclusief ontbijt.  Er is in die omgeving zat te doen dus die 4 dagen kunnen we mooi vullen. De rekening was met een druk op de knop snel betaald.

Een weekje voor vertrek kwam er mail binnen met Hoge Urgentie!! van het betreffende hotel. Ons verblijf kon niet doorgaan, want “het hotel zal tot nader bericht fungeren als opvanglocatie voor vluchtelingen”.
Jemig, da’s lekker, not want we hadden ons hier erg op verheugd. Wel een lichtpuntje, we konden gratis annuleren, ja je leest het goed: gratis. Hoezee, halleluja, de vlaggen mogen op stok, het uitje wat niet door kon gaan in dat hotel kost niets, hoeveel mazzel kan een mens hebben, de staatsloterij is er niets bij. Oh ja, omboeken kon ook…

Dus wij kijken naar een alternatief ergens in die buurt. Nou die zijn er natuurlijk plenty. Alleen komen ze in de verste verte niet in de buurt van die mooie €165 maar eerder het dubbele of meer, ook bij diezelfde firma Fletcher. Eigenlijk gewoon een ophoging voor dezelfde 4 dagen maar dan op een iets andere plekje, ik noem het een boete.
Nou gun ik die vluchtelingen het allerbeste natuurlijk, dus wij moeten toch echt op zoek of anders thuisblijven. Ik dacht weet je wat, ik bel het hotel dan toch maar voor omboeken.

Je weet hoe dat gaat, dat bellen: kies 1 voor, kies 2 voor om daarna minstens een kwartier in de wacht te moeten staan want drukker dan normaal. De eerste meneer die ik uiteindelijk dan toch aan de lij kreeg vroeg mij direct of ik al een alternatief op het oog had.
Nou hadden we wel in diezelfde buurt wat bekeken na ontvangst van de mail, maar allemaal veel duurder dus. Ik heb de beste man dan ook een ander hotel aangewezen maar dan wel graag tegen dezelfde kosten en natuurlijk rolstoelvriendelijk en zo. Hij ging wel even kijken en ik werd in de wacht gezet.
Na een paar minuten klonk er een pieptoon en de verbinding werd verbroken, pfffff, tuurlijk! Maar bijna tegelijkertijd een “pling” van mijn mailbox met een bevestiging van dat alternatieve hotel, tegen dezelfde kosten en dezelfde data. Dat was goed nieuws en of ik direct even dat bedrag over wilde maken      ?      Huh? Ik had toch al betaald? Dus wat kan je dan moeten? Juist, bellen.

Na weer een stief kwartiertje kreeg ik een andere Fletcher meneer aan de lijn. Hele verhaal uitgelegd en hij snapte alles zo leek het. Maar voor er spijkers met koppen konden worden geslagen kwam er een wisselgesprek binnen van hetzelfde nummer welke ik al aan de lijn had. Dat zorgde blijkbaar voor ernstige problemen bij de Fletcher centrale, want de verbinding werd weer prompt verbroken. Omdat ik toch niet nog een keer wilde dokken, want ga dat dan maar weer eens terugkrijgen, zat er weinig anders op dan wéér te bellen naar Fletcher.
Omdat ik toch met pensioen ben heb ik zeeën van tijd, dus dat kwartier wat er nu weer van mij werd gevraagd woog niet zo zwaar, ahum…. Wederom een andere meneer, maar die was erg adequaat snapte meteen wat ik uitlegde, wat er waarschijnlijk op duidde dat ik het erg goed had uitgelegd, toch?
De beste man heeft de reservering in het nieuwe hotel gewijzigd en de boeking was eindelijk definitief omgezet.

Je leest het, de vluchtelingen problematiek gaat ver, heel ver en sijpelt op alle manieren onze eigen samenleving in. Maar in dit geval hebben we toch een andere en mooie asielplek gevonden…..

Getagd . Bladwijzer de permalink.

3 reacties op Vluchtgedrag…

  1. Luc de Schepper zeggen:

    Bijzonder verhaal weer. Als je minder tijd hebt toch wel ergelijk hoe dat gaat. Wij zijn 1 keer naar een Fletcher hotel geweest, in Leeuwarden. Toen wij op de kamer kwamen waren ze bezig de gordijnen op te hangen want die waren net terug van de stomerij. ‘s-ochtends bij het ontbijt waren de broodjes op. Al met al had het een hoog Fawlty Towers gehalte. Voor ons maar geen Fletcher meer …

    • René zeggen:

      Ja Luc, het was weer wat. Fletcher is niet top inderdaad, dat zijn wij ook wel beter gewend, maar dit was wel een erg scherpe prijs voor 3 nachten incl. ontbijt. En ben Nederlander hè.

      Het hotel waar we uiteindelijk verbleven is wat outbollig, maar voldeed en ligt prachtig in de bossen. Het was ook een prima plek om diverse plaatsen en steden in de omgeving te bezoeken. Prima trip gehad uiteindelijk 😀

  2. Luc de Schepper zeggen:

    En dat laatste is wat telt en je bijblijft! Ach, wij zijn ook wel verwend hoor dat realiseer ik mij wel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *