Bol van ergenis…

Onlangs een flex Turtle Wax Hybrid Mist Glass cleaner besteld bij Bol, zo te lezen is dat geweldig spul om de autoramen mee schoon te maken. En zoals zo vaak werd het niet door Bol zelf geleverd maar door CROP – Car Repair Online Products.
De fles werd geleverd in een veel te grote doos maar wel netjes opgevuld met van dat verfrommelde papier, de fles stond stevig rechtop op z’n plek. Ik pakte de fles bij de grote spuitdop maar op het moment dat de fles uit de doos kwam flikkerde meteen de fles van de spuit-dop af, op de grond en liep half leeg. Lekker dan, daar gaat het kostbare spul. Als de vloer van glas was geweest had dit nog enig nut gehad maar dat was niet zo.

Wat te doen, wat te doen. Aangezien ik dit een gevalletje “dead on arrival” vond heb ik de leverancier een mail gestuurd met onderstaande foto en mijn relaas wat er was gebeurt en tevens de fles retour aangemeld bij Bol. Dus hoppa, de dop nu wel stevig vast op de fles gedaan en in dezelfde doos teruggestuurd en verzocht om een nieuwe fles waar de dop wel goed op zit. ABC-tje dacht ik zo. Maar niets bleek minder waar…

De retourzending is door CROP – Car Repair Online Products geweigerd omdat de fles niet meer vol was. Maar dat is juist het probleem, die is leeggestroomd omdat de dop er niet goed op zat en daardoor op de grond viel.
Volgens hen zou dan de fles in de doos tijdens vervoer al leeggelopen moeten zijn. Onzin, de fles zat in een doos met opvul-papier en kon in de doos niet omvallen, dus zolang de doos rechtop gehouden werd, en dat is blijkbaar het geval, stroomt er natuurlijk niets uit. Maar goed, ik wordt helaas voor leugenaar neergezet, want wat ík aangeef kan volgens hen dus niet. Jammer en geen service helaas, doe geen zaken met deze firma, als er iets fout zit buiten je eigen schuld zit je dus met de gebakken peren.
De fles zou weer retour naar mij worden gestuurd, retour-retour dus.

Er gingen een paar dagen overheen, maar de retour-retour bleef weg. Intussen had ik ook nagedacht en besloten om mij niet zomaar als leugenaar weg te laten zetten. En bij een geschil kun je Bol benaderen. Eerst maar via de Bol-chat.
Hele verhaal uitgelegd, als reactie een en al medeleven uiteraard: “ja meneer Mossinkoff, wat vervelend en ik snap uw boosheid helemaal. Ik ga de leverancier vragen om uw retour tóch terug te nemen, dus we gaan het oplossen voor u!”
Mooi en ik helemaal blij, Bol kiest voor de klant, top firma.

Pling, een mailtje van Bol. Daarin werd niet aangegeven dat zij het gingen oplossen maar om te proberen het op te lossen, een nuance verschil maar toch! Van Firma CROP vernam ik via de mail dat zij een claim bij Post dot nl zouden doen en of ik even foto’s van de buitenkant van de doos, de binnenkant van de doos, de verzendsticker op de doos, het opvul materiaal en de beschadigde producten wilde opsturen.
Nou breekt mijn klomp, zij hebben de retour geweigerd dus weten dat ik de doos met ingrediënten niet meer heb want retour gestuurd. En waar de retour-retour uithangt was ook een raadsel, maar niet in huize Mossinkoff.

Er gingen weer een paar dagen overheen. Mail van Bol: ik had voor achteraf betalen gekozen en of ik even dat product wil betalen anders worden er kosten voor te late betaling gerekend en als het nog langer duurt zou ik nog een verhoging krijgen. Ja dag, ik krijg een defect product, dus daar ga ik helemaal niet voor betalen. Maar weer eens chatten met de klantenservice van Bol.
Tijdens die chat werd er aangegeven dat ik de verhoging voor niet op tijd betalen, sowieso de betaling, even niet moet doen. Oke, prima dan, maar hoe nu verder, waarbij ik met klem nogmaals aangaf dat die paar euro’s mij gestolen kunnen worden en dat ik het vooral vervelend vond om voor leugenaar te worden weggezet. Nou zei de chat mevrouw, we gaan de firma nogmaals manen om de retour te accepteren en de factuur nietig te verklaren.
Op mijn vraag waar de retour-retour uithing wist zij wel te meldden dat deze nog bij de leverancier was. Pffff wat nou retour-retour sturen, doe dan gewoon wat je zegt te gaan doen!

Dat feest ging ook nu weer niet door, de firma weigerde pertinent de retour te accepteren en verlangde gewoon dat ik factuur betaalde. Nou, al had ik moeten branden in de hel, dat ging natuurlijk never nooit gebeuren 👿
Er ging weer een week voorbij en omdat ik het zat was heb ik meer eens gebeld, een beller is vaak sneller. Ik kreeg een uiterst vriendelijk dame aan de lijn en gelukkig vond ook zij dat het wel een keer welletjes was en dat het moest worden opgelost. Ze zou het doorzetten naar een afdeling die daar meer mee kon. Een soort Bol Special Forces team wellicht?
Ik had daar eerlijk gezegd niet zoveel hoop op gevestigd maar dat bleek onterecht. Ja ja, ook die 007 figuren bij Bol zijn niet de snelste, maar alla, als ze het maar oplossen dacht ik dan. En zo kwam het dat ik na weer een weekje maar eens in mijn Bol account keek, misschien is er stiekem iets gebeurd. Factuur? Weg. Achterstallige betaling-herinnering? Weg. Als sneeuw voor de zon verdwenen en zonder ook maar enige communicatie naar mij toe. Ook Bol was mij zeker zat, op zich kan dat maar ik ben altijd zeer netjes geweest naar ze, wel duidelijk, maar netjes.

Het ging hier maar om een laag bedrag van nog geen 2 tientjes, maar ik heb ook mijn principes. Uiteindelijk opgelost, maar wel op een vreemde manier welke veel te lang duurde.

Getagd , . Bladwijzer de permalink.

2 reacties op Bol van ergenis…

  1. Luc de Schepper zeggen:

    Goed dat je het niet zomaar geaccepteerd hebt! Minder goed van Bol, daar laten ze een punt liggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *