Ziggo kanjers…

Kom ik uit mijn werk, word je leven een bruut stilgelegd door een opmerking van mijn meisje: Internet doet het niet meer, ofwel PANIEK!
Na een klein onderzoekje blijkt het Ziggo modem op een paar flauwe ledjes na niet echt meer te leven. Gtvr, da’s balen.
En tja, dan ga je bellen hè. Na een stief kwartiertje door de menu brei te hebben geklikt eindelijk iemand aan de telefoon gekregen.

“Ja met mij, mijn internet en telefoon doen het niet meer, ik denk dat mijn modem is overleden”
“Goedemiddag meneer, erg lastig maar dat overlijden, dat maken wij wel uit! Ik ga even kijken of ik het modem kan bereiken. Oei, da’s een antieke zeg, u heeft sowieso recht op een nieuw modem, stuk of niet. Ik ga even kijken wanneer er een monteur beschikbaar is………..
………ja hoor, volgende week woensdag gebben we een gaatje, schikt dat?”
“Volgende week woensdag??? Dat is een dikke week. Nope, dat kan echt niet, ik werk veel thuis en heb verbinding nodig!”
“Dat snap ik helemaal meneer, ik zal een nieuw modem opsturen, als u die zelf even aansluit is het euvel snel opgelost!”
“Nou snel, da’s  nog 2 dagen en dat is waarschijnlijk snel, ik gok langer. Dan kan ik al die tijd niet werken!” zeg ik met licht overdreven paniek in de stem. “We hebben een groot Ziggo kantoor hier in het dorp, kan ik niet even een nieuw modem ophalen daar? Ik kan me niet voorstellen dat ze in zo’n mega groot pand geen modem voor me hebben liggen.”
“Dat ga ik even navragen meneer, maar ik denk  het niet.”
……..muziekje klinkt, gezellig…….Ziggo man rookt waarschijnlijk gewoon een sigaretje…….
“Zooo meneer, ik heb het even nagevraagd, maar helaas, ze hebben daar géén modem wat even kan worden opgehaald. Zal ik het toch maar even opsturen dan?”
“Pfff, dat moet dan maar, maar ik dien wel een klacht in voor 2 dagen derving en zo!”
“Dat moet u zeker te weten doen meneer, dat is altijd aan te raden.”
Afijn, we nemen afscheid met deze “afspraak” maar ik klim wel meteen in de pen…..

Zo gezegd, zo gedaan, dus direct een mailtje gedicht over compensatie voor de komende 2 of meer dagen geen internet of telefoon.
Ik had mijn handen nog niet los van de verzendknop van de tablet of mijn mobieltje rinkelt, Ziggo aan de lijn. En er werd naarstig gezocht en gekeken om de afspraak van de monteur toch echt te vervroegen. Dat kon helaas dus echt niet. De man keek nog na wanneer het modem op z’n vroegst bij ons binnen zou komen, donderdag echt op z’n vroegst!
Omdat hij nog wel kon zien dat we inderdaad een erg oud Ubee EVM3200 modem hebben wist hij te vertellen dat de snoervoeding vaak problemen geeft en of ik een voeding ergens vandaan kon toveren. Met een “best lastig maar dat ga ik serieus bekijken” namen we afscheid, maar wel na eerst afgesproken te hebben dat het nieuwe modem er sowieso aan komt.
Ik ben daarna werkelijk op snor gegaan naar een voeding, want op een of andere manier klonk het plausibel .
En laat ik nou eenzelfde “soort” in de la hebben liggen van een harde schijf behuizing. Hoppa, in het stopcontact en modem geprikt en voilá, wonderen bestaan, het modem kwam piepend en krakend weer tot leven, de led oogjes glinsteren weer sprankelend en de bitjes stromen weer naar de PC en terug.
Het bewijs is nu geleverd, ze bestaan echt: Ziggo kanjers. Je moet ze even prikkelen en dreigen met vergoedingen maar dan heb je wel wat!
Zandzakken voor de deur: huize Mossinkoff hangt weer aan het wijde Net!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *