Een herkenbare bobbel…

wiel.fwEen paar weken geleden viel me op dat mijn rolstoel niet lekker stabiel rolde. Dat is lastig want ik rol wat af. De dagen daarna werd het steeds beroerder en zorgde af en toe voor een licht zeeziek gevoel, ik zag nog net niet groen.
Een korte inspectie van de wielen bracht een bobbel aan het licht. Een bobbel zeg je? Ja een bobbel, op mijn band en een beste ook. Niet zo gek dus dat hobbelende gevoel. Ach, wat kan er moeilijk zijn aan het repareren/vervangen van een band? Nou niet veel lijkt me. Ik was echter de avonturen van de firma Welzorg vergeten, maar dat zou spoedig wel weer blijken.
Gelukkig heb ik een setje reserve wielen overgehouden aan het TENERIFE AVONTUUR van vorig jaar…..

Tringggggg, tringggg, tringgggg….
Na “toets 1 voor…..2 voor……toets uw postcode……….” enz, enz werd er opgenomen door een allervriendelijkste meneer:
“Met een meneer van Welzorg, wat kan ik voor u doen”
“Ja, met mij, van die bobbel. Die zit op mijn band, kunt u die verhelpen?”
“Ik moet uw bobbel verhelpen meneer? Dat kan hoor. Moment…..U heeft al eens nieuwe banden gehad zie ik in het systeem?
“Ja dat klopt, van die goedkope grijze, mijn vloer leek wel een schaatsbaan door die banden. Mijn arme meisje heeft drie dagen lang huilend de vloer liggen boenen :-(”
Ik zal ze bestellen meneer!
“Nou dat mag, maar niet die grijze. Ik wil gewoon de banden die er altijd opgezeten hebben, namelijk Schwalbe Quickrun. Die zijn erg goed en na een buitje makkelijk schoon en droog te maken met een handdoek. Daarbij blijft de vloer in huis er dan redelijk normaal uitzien”
“Mhhh Quickrun zei u?”
“Ja Quickrun, van Schwalbe”
“Belt u morgen of overmorgen even terug of ze binnen zijn, dan kunnen we een afspraak plannen. Ik ben er dan zelf niet maar mijn collega’s weten dat ook wel”
Ik spreek dat met de man af, wetende dat zijn collega’s dat niet gaan begrijpen, dat weet ik zo langzamerhand wel als ervaringsdeskundige. Maar je moet wat!

De volgende dag bel ik zoals afgesproken terug. Dat was simpel want ik kreeg van een vriendelijke Welzorg mevrouw meteen te horen dat de banden nog niet binnen waren en ik had ook niet anders gedacht.

Vrijdags maar weer een poging. Ik kreeg een andere mevrouw aan de lijn en je raad het al, geen banden. Je zal maar lek rijden……..

Het weekeinde verstrijkt en laat voor de zekerheid de maandag voor wat ie is. Dinsdag bel ik weer op:
Tringggggg, tringggg, tringgggg….
Na “toets 1 voor…..2 voor……toets uw postcode……….” enz, enz.
“Met een mevrouw van Welzorg??”
Gelaten leg ik de bobbel aan haar uit.
“O ja, ik heb u vorige week ook al aan de telefoon gehad, ik herken uw enorme bobbel!”
“Nou, ik ben blij dat de bobbel zo’n band schept, maar dat enorm, wmah. Zijn de bandjes binnengekomen?”
“Jazeker, we kunnen een afspraak maken, moment…..is volgende week dinsdag tussen 12 en 5 oké?”
“Volgende week pas, sjees, je zal een lekke band hebben zeg!”
“Ja, het is lastig, kan ik het noteren?”
“Tja, doet u dan maar” en de afspraak staat.

Het is volgende week, op de afgesproken dag. Ik zit op mijn werk en mijn mobieltje gilt me wakker.
“Hoi mop” hoor ik mijn meisje zeggen “de monteur is hier maar heeft een vraag over de banden”
Mhh, wat kan er nog niet duidelijk zijn dan? “Geef ‘m maar even aan de lijn dan”
Hey, met de Welzorg monteur, ik wilde weten welke banden je wilt hebben”
Als ik een klomp had gehad zou die nu gebroken zijn en vraag de man wat hij bedoeld:
“Ik had banden besteld, die heb je toch bij je?” pareer ik zijn vraag!
“Nee nee nee dat werkt niet zo, de enige die iets besteld ben ik, dat weet je toch? Ik heb nog eens van die grijze bandjes aan je gegeven”
Dat waren inderdaad de schaatsbaan-banden: ” Ja klopt, maar die wil ik niet meer” en leg uit waarom. “Dus je hebt de door mij bestelde banden niet bij je?”
“Inderdaad, die heb ik niet, helemaal niet gekregen zelfs”
“En nu dan? Sta je voor niets voor de deur en is alle moeite en wachten weer eens voor niets?”
“Nou nee hoor ik heb wel een paar mooie zwarte bandjes voor je, Marathon Plus, die zijn nog veel beter en hebben wat profiel”
Aangezien het winter wordt stem ik daar natuurlijk mee in en komt onverhoopt toch nog alles goed. Daarnaast geeft de man aan dat ik beter rechtstreeks met hem wat kan afspreken bij problemen.

Toch vraag ik me af waar het nou allemaal fout gaat daar bij die firma. Echt, ik kan er met mijn pet niet bij. Als je zo’n verhaal leest als dit kan je alleen maar bedenken dat het allemaal wel 10x goedkoper en directer kan. De meeste tussenschakels doen hun werk niet goed en kunnen er wel tussen vandaan. Wat zou dat goed gaan werken………

 

Getagd , , . Bladwijzer de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *