Mijn meisje heeft best veel moeite met het verwerken van alles wat haar, eigenlijk ons, is overkomen. En daar was hulp bij nodig, psychosociale hulp in dit geval en dat wordt verleend door Esdege Reigersdaal. En na die hulp genereren die weer rekeningen die wij dan betalen en daarna bij de zorgverzekering IZZ neerleggen om de centen weer terug te krijgen.
Nou dat laatste klinkt gemakkelijk maar blijft in de praktijk toch wel lastig.
Eerst bleek de behandelende psychologe niet bij de lijst met hun bekende behandelaars te staan. Toen die was toegevoegd bleek de inschrijfdatum van die behandelaar niet goed te staan. Daarna zijn er nog wel wat redenen verzonnen om niet te hoeven vergoeden. Maar ze hadden niet op de medewerkers van Esdege Reigersdaal gerekend. Die had ik natuurlijk gebeld met de mededeling dat hun behandelaar niet bekend was bij IZZ. En zij hebben hun tanden tot aan het bot in de kuiten van IZZ gezet en met succes want na veel gedoe zijn de rekeningen die ik zelf in augustus vorig jaar al had betaald uiteindelijk begin maart aan ons terugbetaald.
Esdege Reigersdaal had gelukkig de latere rekeningen opgehouden tot alles rond was. Top natuurlijk.
En dus lagen vorige week weer een tweetal rekeningen op de mat. Geen nood, gewoon meteen indienen bij IZZ en als ze betaald worden binnen de betalingstermijn van 14 dagen gaat prima goed komen. Niet dus 🙁
Vanmorgen toch maar even de IZZ mailbox van mijn meisje gecheckt en ja hoor, hoera, de declaraties zijn afgewezen met als reden:
Uw zorgaanbieder is niet bevoegd om deze behandeling uit te voeren of hier kosten voor bij ons te declareren. Dit betekent dat wij de kosten niet vergoeden.
“Nou breekt mijn klomp” dacht ik meteen want alles was nu toch geregeld? Tja, en dan ga je weer bellen hè, voor de zoooooveelste keer. Zou IZZ banden hebben met Welzorg soms?
Tring tring tring en ook bij IZZ is het een woud van menu’s en mededelingen dat alles wordt op genomen en je een betalingsregeling voor je kosten kan nemen en kijk op de website en ….. zucht….ga weg, ik wil iemand aan de telefoon!
“Met klantenservice van IZZ u spreekt met Mr x!”
“Hallo met mij, ik bel namens mijn vrouw over een paar rekeningen die (weer) niet vergoed worden”
“Welke behandeldata gaat het om?” en ik geef die. “Mag ik het BSN van uw vrouw?” en ik geef die ook. “Mag ik de geboortedatum van uw vrouw?” en ik verstrek het. “Mag ik de naam van uw vrouw?” en geduldig als ik nog ben krijgt de man ook haar naam en met een “momentje, ik zoek het een allemaal op” schakelt hij de lijn op hold.
Na een minuutje komt de man terug online met “dank voor het wachten” wat een mooie opening was om hem mede te delen dat ik hoop dat het niet weer een half jaar gaat duren voor ik mijn geld terug heb.
Nou, daar was ie duidelijk niet van gediend want geïrriteerd meldt hij “meneer, u belt nu op de 18e en kunt NIET verwachten dat wij de 18e meteen betalen”
“Nou nee, dat klopt, jullie hadden van de week al kunnen betalen, de rekeningen zijn al een paar dagen in jullie bezit. Maar goed, de afkeurreden snap ik niet, alles was nu toch geregeld? De vorige facturen zijn ook betaald, dus waarom deze niet?”
“Er is een randje af” meldt hij pissig.
“Een randje af?? Waar is een randje af” vraag ik verbaasd, alhoewel ik wel weet dat bij deze firma zeker weten een randje af is.
“Van de rekeningen, er ontbreekt een halve cm van de rekeningen aan de rechterkant”
Ik checken en inderdaad is er met inscannen een paar mm weggevallen waardoor de naam van Esdege Reigersdaal verandert is in Esdege Reigersda, dus zonder al. Maar linksboven op de factuur staat de naam wel volledig en nog in koeienletters ook.
“Het staat links toch gewoon in beeld?” meld ik dan ook aan de man.
“Ja dat wel maar rechts ontbreekt een randje” en ik krijg subiet visioenen over paarse krokodillen.
“Dus het is echt dat randje wat zorgt voor afwijzing van betaling?”
“Ja want de behandelaar is niet goed leesbaar, dus een tip, scan voortaan het HELE A4-tje. Het moet nu dus worden herbeoordeeld” en dat op een belerend en geïrriteerd toontje, daar lusten de honden geen brood van. Wat een eikel.
“Oké oké oké” geef ik ook met een lichte irritatie terug “maar had dàt dan als afkeurreden in de notitie gezet, dan is het duidelijk. Maar ik scan ze wel opnieuw en dan komt het goed lijkt me?”
“U heeft het dus NOG nìet begrepen” klinkt het bijna kwaad uit de hoorn “ik zei al dat we gaan herbeoordelen”
“Ja maar met de oude scans waar een randje vanaf is of moet ik opnieuw scannen?”
“IK ZEI TOCH HERBEOORDELEN??? U hoeft NIETS TE DOEN! 😡 “ en ik kijk verbaasd naar het kringeltje stoom wat uit de hoorn kwam.
“Oh, dus het kan tòch ondanks het randje?!” tja, ik kon het niet laten maar dat had ik beter niet kunnen zeggen, want de man begon hevig te sputteren en ik heb maar snel afscheid genomen, stress is namelijk niet zo goed voor een mens en deze meneer was al erg ver heen.
Afijn, ik hoop dat er binnen een week of twee weer wat centjes retour komen. En anders maar weer bellen, ik heb er zin in…………..
Tjonge zeg idd wat een geneuzel om niets. Teveel mensen begrijpen toch niet dat ze dienstverlenend werk hebben en wat ze teweegbrengen met hun stupide uitspraken. Sterkte er mee Christa en René!