Post(duif).nl

Heeft Post.nl het soms te druk? Kijk dat het wel eens mis gaat met het bezorgen van een pakketje, dat snap ik wel, het zijn er natuurlijk wel erg veel en zeker in deze tijd want het loopt tegen Sinterklaas aan en de Kerst is ook niet ver weg.

Waarom deze bovenstaande zin? Nou, lees gerust verder….
Gisteren zou er tussen 18:15 en 21:15 uur een pakje worden bezorgd. Vanwege de waarde van de inhoud kreeg ik netjes de Post.nl app (ik heb een account) dat het pakje onderweg was. Daarnaast een separate mail dat bij het bezorgen een geldig legitimatie bewijs moest worden overlegd. Helemaal goed dacht ik nog, lekker veilig dicht getimmerd. So far, so good.

We zitten om een uur of 4 in de middag bij de buurtjes gezellig de verjaardag van onze zoon en kleinzoon te vieren als er aldaar wordt aangebeld. Je raad het al, Post.nl. Met 2 pakjes, alleen niet voor hun maar voor een tweetal andere buren van, ik dacht 34, en nog een ander huis. Ons pakje zat na navragen niet bij en dat was natuurlijk goed want die zou pas ná de middag komen.
10 minuten later krijg ik een melding van de Post.nl app, mijn pakje wat op nr. 45 bezorgd, aan de overkant. Huh? Dus het was er blijkbaar wel, veel te vroeg en bij de verkeerde afgeleverd ondanks het feit dat er gelegitimeerd moest worden door de juiste ontvanger. En dat was op zeker niemand op nr 45!

Rond half 6 gingen we weer naar huis, ik naar binnen en Christa richting nr. 45 om het pakje op te halen. Ik was nog geen 3 minuten in huis en er wordt een briefje in de bus gegooid. Er was zonet een pakketje voor ons afgeleverd op nr 42! Ik hoorde mijn klomp breken en deed snel de deur open om de Post.nl fiets nog net in de kont te kunnen kijken.
“HÉÉÉ HALLO DAAAR….” riep ik hem of haar na en een heel kort moment leek het of er gestopt zou worden. Maar niets bleek minder waar en de persoon in de smaakvolle oranje Post.nl kledij ging er alsnog vandoor.
Intussen kwam mijn meisje terug van nr. 45 en ik vroeg meteen of er aldaar naar legitimatie was gevraagd of dat er wellicht een handtekening was gezet voor ontvangst. “Welnee en ze gaven aan dat ook zij er vaker last van hebben gehad”.
Op naar nr. 42 dan maar om het 2e pakketje te kunnen bemachtigen. Ook zij gaven aan de het de laatste tijd een zooitje is met bezorgen van pakketjes.

Toch eens kijken of dit allemaal in één zin past: op nr. 45 is door de Post.nl bezorger een pakket bezorgd wat eigenlijk voor nr. 38 was en waar getekend voor moest worden en waarvan de bewoners op nr. 36 waren, alwaar door dezelfde bezorger pakketjes voor nr. 34 en nog een ander huis bezorgd werden, waarna anderhalf uur later bij nr. 42 een pakket voor wederom nr. 38 werd bezorgd terwijl op nr. 38 op dat moment gewoon iemand thuis was en ja, onze bel deed het gewoon (is getest).

Hebben jullie het te druk lieve mensen van Post.nl? Of spelen er andere zaken? Gemakzucht? “Het is toch niet van mij”? “Ik wil vroeg naar huis”?
Zeg het maar hoor, dan hebben we een reden waarom, nota bene betaalde, pakketjes met soms grote waarde her en der in de straten worden verspreid. Het is natuurlijk niet zo gek dat er op deze manier pakketjes verdwijnen. Het zet de deur open voor criminelen, die maken namelijk graag gebruik van de slecht naam die jullie op deze manier opbouwen: “Oh, was het pakketje van u, neem maar mee dan, het komt ook zo vaak voor!” en weg zijn je duur betaalde spullen, als sneeuw voor de zon.

Eigenlijk wilde ik gewoon een klacht schrijven via e-mail. Maar via de site kun je wel chatten, twitteren en eventueel een adres voor een brief schrijven. Maar een mail adres is er niet te vinden, niet eens een elektronische klachten formulier. Ja, ik had mail gehad maar dat was een zogenaamd “no-reply” adres dus dat gaat ook al niet werken.
Wellicht de postduif maar weer in het leven roepen dan?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *