Marktplaats revisited

marktplaatsNaar aanleiding van een reactie op mijn Marktplaats schrijfsel HIER (waarom schrijf ik Marktplaats nou toch nog steeds met een hoofdletter??), heb ik de stoute schoenen aangetrokken en maar weer eens een mailtje gestuurd om opheldering over mijn zo geliefde maar geblokkeerde account aldaar. Hieronder weer een stukje mail verkeer wat in eerste instantie hoopvol leek, want er werd zowaar gereageerd, maar later eigenlijk nog meer bizar verloopt dan de vorige keer. En vooral omdat er telkens werd gereageerd….totdat…………

Mensen van Marktplaats.
Het is alweer een tijdje terug. Maar ik wil nog steeds mijn account terug, deze is dus nog steeds geblokkeerd. Daarnaast is het van de zotte dat ik nog steeds nooit antwoord heb gehad op mijn mail naar jullie. Wellicht is het fatsoen teruggevonden intussen en kunnen jullie dit eindelijk eens verhelpen.

Ik hoor het graag,
René Mossinkoff

Geachte mevrouw/meneer Mossinkoff,

Naar aanleiding van de verschillende e-mail conversaties die u met mijn collega’s heeft gehad heb ik uw gegevens verder gecontroleerd. Ik zie in mijn systeem dat u op dit moment op onze site adverteert met een ander e-mailadres. Met dit e-mailadres zie ik ook een aantal actieve advertenties op onze site staan. Kunt u mij vertellen waarom u een tweede e-mailadres wilt gebruiken?

In afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Veronica

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Onder het mom van “JOTTUM een reactie” pen ik vol goede moed door:

Geachte Veronica,

Hartelijk dank voor uw antwoord. Daar ben ik toch echt blij mee.
Ik heb inderdaad toentertijd een nieuw account aangemaakt om, net als daarvoor met het eerste account, spulletjes te verkopen op Marktplaats. De reden dat ik verzoek mijn oude account weer te activeren is tweeledig.
De eerste reden is, en dat heb ik meermalen uitgelegd in de vorige mailtjes, is dat ik altijd ter goede trouw ben geweest, nog nooit iemand heb benadeeld. Dat account is dus ten onrechte geblokkeerd geweest. Sterker nog , ik ben zelf benadeeld en heb daar toen aangifte voor gedaan. Wellicht was diegene kwaad en heeft geprobeerd de rollen om te draaien. De aangiftes heb ik toen ook naar jullie gemaild. Voor mij alle reden om het account te deblokkeren.
De tweede reden is dat ik graag mijn mail adres gebruik die ik toen ook gebruikte. Dat is voor de kopende partij meer vertrouwd daar ik gewoon mijn eigen naam in heb staan en als je daar op googled heb je in no time mijn sites en adres gegevens gevonden. Daarbij gebruikt ik die al jaren op Marktplaats en die history moet ik anders opnieuw opbouwen.
Nogmaals, ik heb nog nooit iemand ook maar voor een stuiver benadeeld, heb een verschrikkelijke hekel aan oneerlijkheid en dat is ook de reden dat ik telkens maar weer terugkom op het verzoek om het account te deblokkeren.
Ik voel het namelijk als een groot onrecht. Dus ik hoop dat dit keer opgelost kan worden.

Met vriendelijke groet,
René Mossinkoff

Geachte mevrouw/meneer Mossinkoff,

Hartelijk dank voor uw reactie. In principe maakt u gebruik van een e-mailadres en u heeft al advertenties op de site staan. Ik begrijp daarom niet zo goed waarom u nog
een e-mailadres wilt gebruiken op de site.
Ik wil dit graag verder onderzoeken. Om dit te doen, ontvang ik graag de volgende gegevens van u:
1) Alle e-mailadressen die u heeft gebruikt op de site.
2) Uw IP adres: U kunt deze informatie controleren via de website: www.watismijnip.nl
3) Uw rekening nummer:
4) Uw telefoon nummer (s):

In afwachting van uw reactie, verblijf ik.

Met vriendelijke groet,
Veronica

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Ach ik heb niets komma nul te verbergen dus hoppa:

Geachte Veronica,

Het is niet mijn bedoeling om nóg een email adres te gebruikten. Ik wil graag mijn originele email adres (r.xxxxxxxxx@gmail.com)weer gebruiken welke nu geblokkeerd staat. Het mail adres wat ik op dit moment gebruik (r.xxxxxxxxx@outlook.com) gaat dan in de ijskast en gebruik ik dan niet meer.

Mijn geblokkeerde mail adres: r.xxxxxxxxx@gmail.com
Mijn huidige in gebruik zijnde mail adres: r.xxxxxxxxx@outlook.com
Voorheen ooit eens gebruikt: d.xxxxxxxxx@gmail.com
Mijn IP adres: 99.106.344.265
Bankrekening: 99.99.999.999
Telefoon: 720-2458896
Mobiel: 06-99999999

Met vriendelijke groet,

René Mossinkoff

Geachte mevrouw/meneer Mossinkoff,

Ik heb de gegevens gecontroleerd en ik zie dat u gebruik heeft gemaakt van meerdere -mailadressen. Het gaat namelijk niet alleen om de e-mailadressen die u naar mij heeft verstuurd. Vanaf het moment dat u gebruik maakt van de site, dan gaat u akkoord met onze voorwaarden. Echter hebben wij geconstateerd dat u meerdere overtredingen heeft gedaan en met verschillende accounts. Wij hebben daarom besloten om het e-mailadres r.xxxxxxxxx@gmail.com niet te activeren.
U kunt op dit moment blijven adverteren met het e-mailadres met welke u advertenties heeft staan op onze site.

Met vriendelijke groet,
Veronica

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Nou breekt me klomp, meerdere mailadressen, overtredingen? Welke dan, wat dan???

Geachte Veronica,

Kunt u aangeven welke mail adressen dat dan zijn? Mijn zoon adverteert ook op Markplaats en aangezien hij gewoon nog hier thuis woont uiteraard op hetzelfde IP adres. Zijn mail adres is rxx.xxxxxxx@gmail.com, ik weet op dit moment niet of hij een ander mail adres gebruikt heeft.
Mijn vrouw heeft ook eens iets gekocht, maar ik weet net zeker of dat via mijn account heeft gedaan of haar eigen mail adres. Dat zou dan ch.xxxxxx@gmail.com moeten zijn.

Gr. René Mossinkoff

Hartelijk dank voor uw reactie.
U geeft aan dat u graag wilt weten welke e-mailadressen deze zijn. U kunt als gebruiker deze informatie zelf controleren. Het betreft namelijk e-mailadressen met welke u ook uw telefoon nummer heeft gebruikt om advertenties te plaatsen.
Ik wil u nogmaals informeren dat wij besloten hebben om dit account niet te activeren in verband met overtredingen. In principe kunnen wij naar aanleiding van deze overtredingen ook het huidige account blokkeren. Echter hebben wij besloten om een uitzondering voor u te maken en dit account blijft daarom actief.

Met vriendelijke groet,
Veronica

Helpdesk medewerker
www.marktplaats.nl

Oh ja, nu moet ik ze nog dankbaar zijn. MAAR IK HEB NIETS FOUT GEDAAN, MARKTPLAATS!!
Rustig, kalm blijven. Na een handje spierverslappers waag ik toch nog een laatste poging:

Geachte Veronica,

Nou ja, “dank” daarvoor dan!

Ik zou helaas niet weten hoe ik de gebruikte mailadressen zou kunnen controleren eerlijk gezegd. Maar goed, ik ga ook niet verder aandringen want dat gaat op smeken lijken en daar voel ik me te goed voor.

De in de vorige mails aangehaalde “Wij hebben echter meerdere klachten ontvangen van Marktplaats gebruikers, die aangeven door u te zijn benadeeld met betrekking tot het niet leveren van reeds betaalde producten of het niet leveren van het juiste product.” leg ik naast me neer daar dit absolute onzin is en nooit gebeurd.

Als afsluiter zou ik wel heel graag vernemen over welke verdere overtredingen u het heeft, ik ben me nog steeds van geen kwaad bewust. Maar wellicht leer ik daar iets uit wat ik blijkbaar niet zelf uit de algemene voorwaarden kan halen en om herhaling te voorkomen. Dus dat hoor ik nog graag van u.

Gr. René Mossinkoff

Tja, en toen werd het weer stil. Het laatste beetje fatsoen wat ik bespeurde, vooral vanwege het feit dat Veronica sowieso antwoord gaf, is helaas alweer ver weggezakt blijkbaar.
Als ik recht toe recht aan vraagt WAT ik ooit werkelijk fout heb gedaan, dan zwijgen ze als het graf. En daarmee geven ze eigenlijk zwijgend maar schreeuwend toe:
“meneer Mossinkoff, u heeft niets op uw kerfstok, maar we hebben fouten gemaakt maar willen dat niet toegeven. Feiten hebben we namelijk niet”
Nee, dat wist ik zelf natuurlijk allang. Het zou Marktplaats een keer sieren als ze het toegaven.

Afijn, zwijgend toegeven is ook toegeven. Het is een schrale troost en ik heb nu de hoop opgegeven ooit te weten te komen waar hun fout nou eigenlijk ligt.

Life goes on………..

Getagd , . Bladwijzer de permalink.

Één reactie op Marktplaats revisited

  1. H Celik zeggen:

    Geachte heer mossinkoff,

    Ik heb precies het zelfde probleem met marktplaats ,ook van de zelfde persoon, veronica! , ook wegens meerdere overtredingen geblokkeerd , terwijl ik 10 jaar actief ben geweest , ik heb ook niks misdaan hier op marktplaats! , ook aangetekend een brief gestuurd geen antwoord, ook mijn advocaat heeft meerdere malen een brief en mail gestuurd , maar zij blijven mij hen standpunt! , maar als het zo blijft ga ik marktplaats voor de rechter slepen!.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *