Nog steeds geen (Medi)point

Drie weken geleden zat ik niet meer comfortabel in de rolstoel. Daar heb ik zo’n fijn Roho kussen in en die is hard nodig, want anders zit ik mijn gehele achterwerk aan flarden en dat is niet zo fijn. Er bleek een lek te zijn want het kwart-kussendeel linksvoor liep leeg. Dus hop, het kussen uit z’n hoes en ik had mazzel, het lek was snel gevonden en zat net naast een eerder lek waar ik al een plakker op had geplakt. Je weet wel, zo’n fietsband plakker. Afijn, er moest dus weer een plakker bij en daarmee kwam het aantal lekken en dus plakkers wat ik al op dit kussen had geplakt op 6. Het kussen is nog geen jaar oud en wat de oorzaak van de lekjes is, ik heb geen idee.
Deze laatste plakker deed het overigens niet zo best, een paar dagen later was het weer raak en zat ik op het canvas van de rolstoel. Maar weer eens bellen dan en dat was niet alleen voor het kussen maar de banden zijn ook op en het terugveer-mechanisme van de remmen zijn lam, dus die zwerven alle kanten op.

Na de gebruikelijke “Toets 1 voor dit en 2 voor dat” kreeg ik een mevrouw aan de telefoon.
“Met de mevrouw van Medipoint, wat kan ik voor u doen?”
“Ja met mij, die ene met een Roho kussen en die heeft weer een lek, de 6e al”
Na het noemen van mijn gegevens (postcode, huisnummer, geboortedatum)  was zij ervan overtuigd dat ik werkelijk die ene van dat Roho kussen was en konden we zaken doen.
“Nou meneer, ik zie hier niets over eerdere lekken in dat kussen, dus hoe kan dat de zesde zijn?”
“Oh, ik plak ze altijd zelf, ik kan niet bij elk lekje 2 weken wachten op een monteur. Dan gaat met mijn zitvlak echt wel mis”
“Zelf plakken, zelf plakken, maar dat mag helemaal niet, er zijn speciale plakker voor. Wat heeft u gebruikt dan daarvoor?”
“Gewoon van die fietsband plakkers, die werken best goed”
“Nee nee nee meneer, dat is niet de bedoeling” en ik hoorde de horror in haar stem “en daarbij weten wij dan ook niet hoe vaak er een lek is”
“Ja daar heeft u zeker een punt mevrouw, dat snap ik. Maar concreet nu, hoe verder? Want het lek is nu actueel.”
“Even overleggen hier meneer, ik zet u even in de wacht”
…..
…..
muziek
….
“Ja daar ben ik weer meneer, er komt vanmiddag iemand langs voor het kussen. Kan ik verder nog iets voor u doen?”
“Jazeker, ik heb een lijstje” en leg uit dat de banden vervangen moeten worden evenals de remmen en geef meteen door welk merk en type banden het moeten zijn, namelijk de Schwalbe Marathon Plus. Er zijn ook Rightruns maar die rij ik en een week lek, die ervaring heb ik al.
“Oke, daar ga ik dan even aparte bonnen van maken”
Na het afspreken van een datum 2 weken later. wensen wij elkaar nog een fijne dag.

Roho-Quadtro

Die middag wordt ik gebeld door een monteur met de mededeling dat hij in een kwartietje bij mij is, handig. En inderdaad na een kwartier wordt er aangebeld.
“Dag meneer, u heeft een probleem met een Roho kussen?”
“Ja dat mag je zeggen, het is wederom lek, ik heb ‘m al 6x geplakt”
De beste man peutert het kussen uit de hoes en kijkt verbaast naar de 6 plakkers.
“Zo zeg, die is er niet goed aan toe, deze keur ik af”
Mooi want dat betekent dat er een nieuwe komt. Lastige was alleen dat hij er geen eentje bij zich had 🙄  Wel een nood kussen in de niet-juiste maat en gemaakt van een of andere soort schuim.
“Ik ga met het kussen aan de slag meneer.”
“Da’s mooi man, over twee weken omt er al iemand om de banden en remmen te vervangen, dus dan kan ie dat kussen ook meteen meenemen” zei ik, naïef als ik ben.
“Precies, dat gaat dan wel goedkomen!” en we nemen afscheid.

Gisteren was de afspraak met de monteur, in de middag, tijdvak tussen 12 en 17 uur. Ook zoiets. Om vier uur stond ie voor mijn neus, met lege handen, maar wellicht had jij een en ander gewoon in de bus leggen.
“Zo u had problemen met banden?”
“Ja die op, dus er mogen nieuwe Marathon Plus bandjes op”
“Oh maar die heb ik niet bij me, ze waren op. Ik heb die grijze mee”
“Toch geen Rightruns hè”
“Uh, ja toch wel”
“Nou die komen er niet op, want die rij ik zo lek. Dus die moeten dan maar later komen, ik kan nog wel een paar kilometer rijden met de oude banden. Maar geen maanden ben ik bang. Dan maar de remmen vervangen!”
“Vervangen? Die heb ik ook niet bij me, er was toch iets met een veertje? “,  ik laat het mankement zien aan de beste man.
“Tja daar zal ik een artikelnummer van op moeten snorren, er zijn wel honderd verschillende.”
Dus dat feest ging ook niet door. Op naar het kussen….
“Nou ja, dan eigenlijk het belangrijkste, ik hoop dat je een nieuw Roho kussen bij je hebt, want dit noodkussen zit voor geen meter en ik hou dat geen hele dag vol”
“Kussen, nee daar weet ik niets van” en ik leg uit wat de vorige monteur met mij had afgesproken. De euforie van een gerepareerde rolstoel was inmiddels geheel verdwenen en vervangen door wederom een diepe teleurstelling. De beste man kon er ook niet veel aan doen en voelde zich best opgelaten en gaf ook toe zonder kl*ten naar de h*eren te zijn gestuurd, hij baalde er ook van.
“Ik ga wel even bellen” en dat leverde in ieder geval wat informatie op.
Het kussen bleek 6 dagen geleden te zijn besteld, dat was wel mooi, maar nog niet binnen dus. Voor de banden ging hij een andere leverancier zoeken. Ik gaf al aan dat ze online gewoon te koop zijn, dus het lijkt mij sterk dat een firma als Medipoint ze niet ergens kan inkopen. De remmen zijn een iets ander verhaal en hij heeft er foto’s van gemaakt om een artikelnummer van die dingen te bekomen.

Afijn, lang verhaal kort, vandaag dus o,o scorepunten voor Medipoint. Als alles binnen is nemen ze contact op en wordt hopelijk alles weer opgelost. Hoop doet leven is het gezegde maar op een of andere manier heb ik nu al mijn twijfels…..

Getagd . Bladwijzer de permalink.

4 reacties op Nog steeds geen (Medi)point

  1. Willem zeggen:

    Véél beloven weinig geven, doet een gek in vreugde leven.
    Alles verder oké maatje?

    Groetjes, Willem en Yvon xxx

  2. Luc zeggen:

    Mozes kriebel daar wordt je toch tureluurs van. Sterkte met het vervolg!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *