Wat nou Finbox!

Al enige tijd was ik het overzicht over mijn verzekeringen kwijt. Letterlijk en figuurlijk. Het een liep via het ene tussenpersoon, het ander via weer een ander en een derde plukje via een derde. Daarbij kreeg ik het gevoel dat er nog wel wat te besparen viel.
De meeste ruis is indertijd veroorzaakt door de overgang van een aantal verzekeringen vanuit fa. De Groot naar van ’t Riet. Daar werd ik plotsklaps mee geconfronteerd en dan moet je ad-hoc wat mee. Een uiterst vriendelijk man van van ’t Riet heeft alles over het hoe en waarom toen uitgelegd en aangezien ik niet meteen een alternatief had moest ik wat.
Daarbij moest ik kiezen tussen een drietal abonnementen. Een van ruim €2, een van €6,35 en eentje nog duurder. Per maand.
“Wat krijg ik nou voor die abonnementen dan?”
“Nou, voor die van ruim €2 bijna niets, daar beheren we alleen de polissen voor”
“Dus daar heb ik niets aan?”
“Nou wel want daar beheren we de polissen voor”
“En bij schade dan?”
“Dat regelt u dan zelf met de maatschappijen! Bij het abonnement van €6,35 doen wij dat. En bij die duurdere krijgt u ook nog koffie”
Overrompelt door de keuzemogelijkheden neem ik maar de tweede optie van €6,35 per maand want ik heb ook geen zin om iets te betalen waar ik niets voor krijg.

Afijn, de puinhoop ontstaat uiteindelijk door een wirwar van wijzigingen die ze doorvoeren (na mijn goedkeuring natuurlijk, maar ik heb meer verstand van…..) van de ene maatschappij naar de andere, want die zijn beter (meer provisie?). Daarnaast kreeg ik ook nog een poging tot een Digitale polismap, een ondoorgrondelijk online overzicht van nog ondoorgrondelijke polissen.

Al die rimram hebben me lang tegengehouden om alles eens onder de loep te houden, maar eind vorig jaar was het dan zover, ik ging het oppakken. Dus hup, een duik in de digitale polismap genomen. Helaas, niet meer toegankelijk! Dus mailen naar van ’t Riet met als antwoord “Is een foutje maar we zijn er mee bezig”.
Na een paar weken eindelijk een mail, er is een Digitale polismap aangemaakt. Maar die had ik toch al? Afijn, ik kon er in ieder geval weer in. Na veel spitwerk heb ik toch een eigen overzicht in elkaar weten te draaien waarmee ik de boer op kon. En zo’n overzicht geeft duidelijkheid, veel duidelijkheid.

Als eerste naar de ABN want die hadden een zogenaamd Tata-pakket waardoor korting op verzekeringen. Nou, het privé-betaal-pakket werd inderdaad een hele euro per maand goedkoper, echter de rechtsbijstandsverzekering die daar al liep werd zo’n €12 per jaar duurder, dus dat schoot niet op.

Uiteindelijk bij Univé alles online kunnen vergelijken en wat een verademing, gewoon duidelijk alles op een rij te vinden. Ach ook daar zijn ze wel wat dingetjes vergeten zoals af en toe een Evean korting doorvoeren maar dat was vergeleken met de vorige chaos geen probleem meer. Dus alles is omgezet en dat levert een besparing op van ruim €300 per jaar. En ja, ik heb de polis- en dekkingsvoorwaarden erg goed bestudeert! Daarnaast komt nog een zogenaamde kwantumkorting die elk jaar in oktober wordt uitbetaald. Hoppa, daar hoef je verder niets voor te doen en komt wellicht door het feit dat de Kwantum schuin aan de overkant zit.

Ben je dan van alles af? Nee hoor, ven ’t Riet stuurde drie weken terug een mail met de mededeling dat mijn inboedelverzekering elders afliep, maar dat ik niet ongerust hoefde te zijn want ik was bij hun opvolgend goed verzekerd. Dus hup ik weer mailen of de opzegging van de verzekeringen niet goed was gegaan en ik geen zin had in dubbele verzekeringen. Het bleek een foutje.

Vorige week keek ik op mijn bankrekening en zag dat het maandabbonementsgeld van van ’t Riet á €6,35 voor de maand mei was afgeschreven. Hadden we niet afgesproken dat dat in april zou stoppen? Dus hup storneren die handel, incasso stopzetten en weer mailen over hoe dat nou kan. Het bleek een foutje.

Vanmorgen even ge”Internetbankiert” en kreeg een melding dat er een zogenaamde Finbox voor van ’t Riet was aangemaakt om de toekomstige facturen van hun gemakkelijk te betalen. Die Finbox zei me niets maar dat van van ’t Riet zo langzamerhand wel. Dus hup die firma uit mijn kakelverse Finbox geschopt en meteen weer gemaild.
Het lijkt dat ik niet de enige was die last had van chaos daar. Ze raken er zelf ook een beetje van in de war. Ben benieuwd hoe ze weer op deze mail reageren, maar het zal wel weer een fautje zijn………..

Getagd , . Bladwijzer de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *